nessiefee.blogg.se

Mamma till 4 underbara ungar. Som bloggar om min viktresa efter en GBP -11 och komplikationer som uppkommit efter. Samt allt som rör mina barn och nära och kära

Ännu en KAOS dag på jobbet!!!!

Publicerad 2015-04-27 15:42:00 i Allmänt,

 Ja vad säger man??? Ännu en dag av KAOS, inställda tåg , arga resenär!!! 
Vad gör man??? Man biter ihop och ler!!
Vad har havererat denna gång??
Jo SAMMA växel som alltid TEGELBACKEN!!!!
Jag har full förståelse för våra resenärer, jag förstår deras frustration. Jag önskar att jag kunde trolla med knäna, men jag kan verkligen INTE!! Hur GÄRNA jag än försöker så går det inte!!
 
Men som resenär måste man förstå att hur gärna vi än vill hjälpa er, så kan vi bara göra vårt bästa !! Men för många av er duger inte ens det!!
Jag lovar er att vi skriver rapporter, vi gnäller och ja vissa skäller, men det är som att tala för döva öron.
Men en sak har nog vi alla som jobbar på pendeln kommit på , att om ni som resenärer också ringer SL och klagar och klagar, så lyssnar dom bättre. Inte bra men bättre !!
 
När jag började på järnvägen ( det var väl typ när dinosaurierna vandrade på planeten ) redan då var järnvägen i behov av renovering.
Men man valde då att satsa på CYKELBANOR i innerstaden så Stella Farhe kunde komma fram fortare!
90% av dom cykelbanorna är borta nu!! Man valde att satsa på biltrafiken!! Men järnvägen försvan mitt i allt detta.
 
Jag kommer ihåg en debatt med Ulf Adolfson där han krävde att man skulle satsa på järnvägen . Men han mötte sådant motstånd!!
Han varnade redan då , på 90-talet att vi skjuter oss själva i knäna om vi inte renoverar järnvägen !!
Men NEJ inte ens då. 
Vad gör man ?? Jo man utökar trafiken på järnvägen , man sätter in flera avgångar förbi getingmidjan!! Hur tänker man?? I det här läget tror jag personligen att man inte har tänkt!! Vilket är synd.
 
Och nu då !?!? 
2015 så haverera järnvägen totalt. Men vem ska man skylla på, vem ska ta åt sig av kaoset??
Ni resenärer skyller på SL , SJ . Vi som jobbar vi gnäller på Trafikverket för att dom inte gör sitt jobb!!
Men HUR ska dom kunna laga allt när våra  POLITIKER håller hårt i sparbössan !!
Visst nu dom senaste åren så har järnvägen fått pengar!!!
Men kom pengarna försent???
 
Så i stället för att skälla på åkande personal , SL OCH SJ 
Vänd den ilskan ni riktar mot personalen på marken mot dem som kan göra något!!
SKICKA ett argt MAIL till politikerna som håller i börsen!!!
Skäll på dem som i grund och botten bör stå till svars för allt detta!!!
 
Men just nu löser inte det dagens problem!!!
Dagens problem kvarstår och JA tyvärr säger min magkänsla mig att detta kommer fortsätta ett tag!!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela