nessiefee.blogg.se

Mamma till 4 underbara ungar. Som bloggar om min viktresa efter en GBP -11 och komplikationer som uppkommit efter. Samt allt som rör mina barn och nära och kära

Kräftsäsong!!

Publicerad 2015-08-04 09:22:05 i

Då var kräftsäsongen här och Rickards helvete börjar nu!!
Varje dag är jag jätte orolig för honom, orolig för om han kommer bli dålig.
Idag var det då dags för 6 månaders återbesöket, Rickards första träff med sin nya läkare. 

Nya läkaren var helt fantastisk mot Rickard , han skämtade och dom trivdes i varandras sällskap.
Dom pratade och diskuterade ang allergin och hur dom tillsammans skulle komma fram till en lösning om hur Rickard ska kunna få ett så normalt liv som möjligt...
Och bara genom att ha diskutionen med Rickard och inte över hans huvud, gjorde att Rickard gillade läkaren.
Rickard fick berätta vilka mediciner han hatar och inte vill behöva ta , läkaren förklarade vilka dom kunde ta bort och varför vissa absolut INTE fick tas bort.
Rickard fick också nya direktiv ang vad han INTE ska äta och där kom nu också alla typer av musslor och bläckfisk.

Läkaren pratade länge med Rickard om att vara speciell och att tvingas fly gör att man är som han är hyperallergisk.
Rickard la då sin hand på läkarens och sa 
Jag kan skydda mig så gott det går, men jag kan inte kräva att världen skall sluta äta skaldjur bara för att jag inte tål dem.
Nej det här är något jag skall leva med resten av mitt liv , så det är antingen ge upp och då kan jag lika gärna lägga mig ner och dö... eller så göra som jag gör nu, bita i det sura äpplet och leva så normalt som det bara går.

Jag tittade på läkaren och han tittade på mig med tårar i ögonen och sedan gav han Rickard en stor kram och sa Väldigt kloka ord för någon så ung!! Honom ska du vara stolt över!!
Och Ja det är jag!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela