nessiefee.blogg.se

Mamma till 4 underbara ungar. Som bloggar om min viktresa efter en GBP -11 och komplikationer som uppkommit efter. Samt allt som rör mina barn och nära och kära

50-tals cafe Ritsy Nostalgi i Skånes Fagerhult

Publicerad 2015-07-26 17:11:58 i

Precis där våra vänner Peter och Karin bor så finns ett cafe!
Men det är inte vilket cafe som helst utan ett lite cafe som slungar en tillbaka till 50-talet.
Det är rutiga dukar på borden , Elvis hänger på väggen.
Personalen har tids enliga kläder , stora kjolar, hårband , fina små förkläden. 
Dom som äger detta cafe har verkligen gått in för att det ska vara 50-talet när man kliver igenom dörren till deras Cafe.
Och ja jag personligen tycker dom har lyckats.

Vi var där på en grill kväll med våra vänner. Det var planerat att vara utomhus, men vädergudarna i Skåne var INTE med på den iden just då.
Men men skam den dom ger sig. Dom flyttade in alltihopa. Och vad är det man säger, där det finns hjärte rum finns det stjärterum .

För ynka 95:- fick man en stor hamburgare med bröd och en rejäl portion potatisgratäng.
Dom som känner mig vet att vare sig hamburgare eller potatisgratäng tillhör mina favorit rätter.
Men jag kan bara säga WOW vad gott det var.
Även våra barn uppskattade maten väldigt mycket. Även om dom nu lämnade mat kvar på tallriken, så var det pga att det var så mycket mat. 
Dom gjorde ett väldigt tappert försök att få i sig allt.

Även om man inte kommer dit när det är en grill afton så har dom väldigt fina maträtter att bjuda på.
Deras räkmackor är INTE små och dom som har ätit sådana säger att dom ör otroligt goda.
Dom ser riktigt goda ut.
Tyvärr kan jag inte prova att äta sådana av 2 enkla anledningar. Både jag och sonen Rickard är väldigt allergiska mot skaldjur.
Sen har dom även väldigt gott fikabröd( det testade jag)
Dom hade stora schakrutor och t.o.m klassikern Radiokaka.

Man kan gå runt i detta lilla cafe och titta på hyllor och väggar och hitta massa olika saker från 50- talet. 

Men det är inte allt utan bakom cafet så finns även en butik som säljer kläder som är typiskt 50-talet.
Linnea hittade en jätte fin klänning som hon ville ha , men den fanns inte i hennes storlek .
Men hon som äger butiken/cafet syr alla klänningar själv!!!
Så Linnea har nu beställt en jätte fin klänning. Liam han blev förälskad i en skjorta som inte heller fanns i hans storlek, men det var inga problem heller. Utan nu är även en sådan beställd.
Butiken var liten , men vilka finna kläningar, kjolar och skjortor hon syr upp !! Så är gillar man 50-talet så lovar jag er att det är värt att svänga av vid avfart 73 Skånes- Fagerhult och åka dit och ta en titt i butiken.
Samt ta en fika eller varför inte en av deras räkmackor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela