nessiefee.blogg.se

Mamma till 4 underbara ungar. Som bloggar om min viktresa efter en GBP -11 och komplikationer som uppkommit efter. Samt allt som rör mina barn och nära och kära

Min son blev misshandlad

Publicerad 2015-03-19 10:02:01 i Allmänt,

Sitter i bilen och är på väg hem. Mobilen ringer och jag tittar vem det är och ser att det sonens lärare . Hmm konstigt hon brukar skicka sms om det är något .
Svarar och hör hennes röst, hon har gråten i halsen och säger
- Hej Jeanette , det har hänt något fruktansvärt alldeles nyss !! 
Min första tanke är vad har han gjort?? 
Sen fortsätter hon . Din underbara son har blivit misshandlad av en klasskamrat!! 
Jag bara känner hur illamående jag blir. 
Väldigt glad att det inte är jag som kör bilen. Tårarna kommer och samtidigt blir jag så arg. Arg på allt. 
Samtidigt så förklarar hans lärare vad som har hänt . 
Hon kan inte förstå att min son blivit misshandlad, men så ligger det nu till. Hon berättar att han sitter hos skolsköterskan och har ont och är lessen. 
Säger till henne att vi är på väg .
Berättar för Jörgen vad som har hänt och vi tar oss till skolan. 
Halv springer in i skolan och in till skolsköterskan och hittar där min son. Han lite svullen om kinden sär ena slaget har träffat.
Vi frågar honom vad som har hänt och han förklarat att han blev slagen till marken av en kille och när han låg där så blev han sparkad på , hårda sparkar mot revbenen .
Klasskamrater till sonen ser detta och springer in för att hämta lärare som hjälper min son upp. 
Han har ont, men försöker att inte visa något .
Vi får reda på av sonens lärare att killen som slagit ner Min son hade planerat detta och väntade på honom utanför skolan.
Så vi åker hem och hämtar lillesyster och samtidigt så ringer Jörgen polisen. 
En polisanmälan upprättas om
Misshandel .
Sen åker vi till Huddingesjukhus för att få det dokumenterat.
Min son är tyst i bilen, han säger att han har ont i huvudet och han är mörbultad .
Tacka fan för att han är mörbultad, någon har ju just stått och sparkat honom över revbenen, han har blivit nerslagen i backen.
Ilskan stiger ännu en gång inuti mig och jag har sådan lust att skrika!!

Vad startade denna misshandel . Ja enligt sonens lärare och klasskamrater så hade killen som slog ner sonen kallat sonen för tjockis i klassrummet och min son här vänt sig om och sagt giraff tillbaka och detta är något dom kallat varandra för flera gånger. Men denna fång slog det slit i huvudet på killen och ja sen vet vi vad som hände !!

Som mamma är jag arg , ledsen och känner mig så enormt maktlös så det finns inte!!!! 
Tårarna rinner bara jag tänker på det.
En mamma skall skydda sina barn!! Men hur skall man kunna skydda ett barn om någon misshandlar en för ett ord???

Ens barn kommer alltid att vara ens barn, spelar ingen roll hur gammal barnet än är!!!



Kommentarer

Postat av: Majsan Löfström

Publicerad 2015-03-19 12:25:53

Du är absolut ingen höns mamma.... det kallas kärlek och omtanke det du gör. Jag har gjort samma sak när det gäller mina barn. Och Oliver är inte ett djäkla dugg tjock. Han har växt och blivit lång.... hoppas att han inte fick några större skador, fast dom värsta skadorna sitter väl i själen just nu..... hoppas att skolan, trots er anmälan, gör något åt detta. OMGÅENDE!!!

Svar: Tack Majsan. Han har ont i huvudet och jag tror mest ledsen
jeanette fee

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela