nessiefee.blogg.se

Mamma till 4 underbara ungar. Som bloggar om min viktresa efter en GBP -11 och komplikationer som uppkommit efter. Samt allt som rör mina barn och nära och kära

En dag med Otrevliga människor.

Publicerad 2015-11-18 12:20:01 i

Vad är det med folk egentligen?? Vad får människor att bli som svin?? 
Människor som jobbar inom service,sjukvård, handel och andra yrken ska visst bara finna sig i att bli behandlade som skit. 
En människa man kan behandla som man vill. 
Men NEJ så är det inte. 
Även vi är människor med känslor, även som i mitt fall vi reprensenterar ett företag och har uniform, så under uniformen är jag fortfarande människa , mamma & hustru...
Jag kan stå ut med mycket på mitt jobb..men idag var en dag när jag kunde ha hängt upp uniformen och bara klivit av tåget och låtit resenärerna sitta fast på tåget. 
Idag var en dag när bägaren rann över och JA den gör det även på oss.

Min dag idag kortfattat blev spottad på av en man i Äs för att han var sen till tåget och vägrade släppa dörrarna fast dom redan var stängda och tåget börjat rulla .. vilket innebar att vi fick nödbromsa. 
Som sagt jag står ut med mycket..men bli spottad på?!?!?! Så FAN heller jag tar det.
Fick komma in på rast och lugna ner mig och tvätta av mig..någon som har en aning.om hur äckligt det är att få spott i ansiktet??!! Det är vidrigt.

Efter rasten så skulle jag till Uppsala och ja , jag jobbar på järnvägen..tror ni resan blev enkel!?!?!
Kan ju säga att det blev den inte.
Uppsala drabbas av strömavbrott och vi blir stående.
Hmmm inte mycket vi kan göra förutom att hplla resenärerna informerade och tyvärr så vet resenärerna oftast mer än vad vi vet .

Vi kommer till Uppsala 20 minuter sent och folk står där och är arga. 
Ja jag kan förstå det, inga utrop ingen info alls. Men för guds skulle det har varit strömlöst.. era högtalare hemma..går dom på kärlek och förbjudna frukter eller??
En dam kommer fram till mig och en kollega och skriker att hon kommer missa sitt flyg. Frågar henne då när flyget skulle gå. Ja om 30 minuter. Men stoppet varade ju bara i ca 15 minuter..visst det tar en liten stund att få ordning på tågen. Men VILKEN normalt fungerande människa åker till flygplatsen så man har 20 minuter till godo...

Jaja strunt samma...vi kom iväg från Uppsala och ilskna damen kom av på Arlanda med ca 15 minuter till godo innan planet skulle lyfta.
Vi får en lugn rsea till Älvsjö och tillbaka till centralen.
Där bröt helvetet löst igen och denna gång en äldre dam som blir vannsinig för att föraren råkade köra 10 m för långt... 10 m HALLÅ!!
Hon stod och skrek och skulle anmäla föraren för att hon var tvungen att behöva gå dessa 10 m.
Förklarde för henne att hon kunde ta det lugnt ovh att föraren bara är männskilg även dom kan glömma att dom bytt från långt tåg till kort. 
Men näää hon gormade och skrek.och tro det eller ej...hon spottad mot min kollegas skor.. en tant på ca 70 år...beter sig som ett svin. 
Och när den loskan mot min kollega kom..ja då rann min bägare över kan jag lova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela