nessiefee.blogg.se

Mamma till 4 underbara ungar. Som bloggar om min viktresa efter en GBP -11 och komplikationer som uppkommit efter. Samt allt som rör mina barn och nära och kära

Rasist!?!?

Publicerad 2015-10-04 07:54:15 i

Jag måste bara ställa frågan..NÄR är man RASIST???

Varför jag undrar är för att det verkar okej att skrika det så fort man inte får som man vill som invandrare!!
Finns flera saker som fått mig att undra .
Ta i Fredags tex när vi kom in till Astrid Lindgrens Barnakut med våran son. 
Vi tar en nummerlapp precis som alla andra och sätter oss ner för att vänta på våran tur.

Framme hos sjuksköterskan är det en muslimsk familj som har en son som gjort illa sin arm. Hur vet jag att det är en muslimsk familj?? Jo mamman går i burka och pappan har vit klänning och vit hätta på huvudet. 
Pojken sitter i sin vagn och plockar hela tiden ut sin arm ut mitellan som sjuksköterskan satt om hans onda arm. Han klättrade ur sin vagn och satte sig på golvet och lekte med sin bil. Så sjuksköterskan säger åt dem att sätta sig i väntrummet. 
Sen är det Liams tur, vi kommer fram till sjuksköterskan och dom blir OROLIGA för honom. 
Han har riktiga buksmärtor och 40.2 i feber och kräks.
Så honom sätter dom i en rullstol och kör in till läkaren på engång.
Han läggs på en brits och jag går ut för att hämta en filt til honom hos sjuksköterskan.
Då står den muslimska pappan där och skriker på sjuksköterskorna att dom är RASISTER för att dom lät ett annat barn fick gå före hans son. Sjuksköterskorna förklarar väldigt bra och lugnt att man gör en bedömning av hur sjukt barnet är och där efter så då blir man placerad i kö. 
Han skiter i vad dom säger och fortsätter hävda att dom släppte den svensks pojken som just kom in före hans son ,som är muslim.
Sjuksköterskan frågar honom vad han menar. 
Han snäser att ni svenska luder släpper alltid svenska barn före.
Jag står där helt förbluffad.. sjuksköterskan fortfarande i väldigt lugn ton säger att det barnen som vi just släppte in är i sånt pass dåligt skick så det kan vara fara för hans liv. Vilket gör att han har högre prioritering än ditt barn just nu. 
Hade denna pojke kommit in med ont i armen och ditt barn kommit in med fara för hans liv, då hade ditt barn gått före barnet med ont i armen.
Pappan han fortsätter bråka om att dom är rasister och kallar dem för både det ena och det andra.

ÄR det verkligen okej att man skriker RASIST bara för att någon försöker göra sitt jobb!! Ska verkligen sjuksköterskor behöva stå ut med detta beteende bara för att det verkar vara okej att folk får slänga ut sig ordet RASIST bara för att dom inte får som dom vill!!

Eller som på mitt jobb, när man blir kallad svensk hora för att jag stänger tågdörrarna. 
Nej jag stänger tågdörrarna på pendeln för att det är avgångstid!! Inte för att jag är rasist!!

Är det verkligen meningen att man ska bli kallad RASIST bara för att man gör sitt jobb???
Det verkar som om vissa invandrare får skrika och förolämpa folk som dom vill.
Men om vi svenskar säger något om invandrare så skriker folk att man främlingsfientlig!!!

Som min ena son fråga... det är inte okej att mobba...men när man blir mobbad för att man är svensk verkar det okej!! Så vad är skilladen??

Ja vad svarar man?!?



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela