nessiefee.blogg.se

Mamma till 4 underbara ungar. Som bloggar om min viktresa efter en GBP -11 och komplikationer som uppkommit efter. Samt allt som rör mina barn och nära och kära

Cafe Momo vs Espressohouse i haninge

Publicerad 2016-01-20 10:25:22 i

Alla som känner mig vet att Espressohouse är mitt favorit ställe att fika!! Och det är det fortfarande på många ställen, men INTE i haninge.
Varför??? Ända sedan deras platschef Hanna gick på mamma ledighet har personalen avlöst varandra och bara blivit otrevligare och otrevligare...
Sen väntetiderna där ibland är ohyggliga..40 minuter för en sallad som redan ligger i sin skål redo att tas med, bara för att baristan är för lat för att orka ge den över disken vid kassan. Kan förstå om man beställt något att dricka och kön är lång....men 40 minuter är INTE okej.

För någon vecka sedan så sprang jag in i haningecentrum för att köpa en latte på EH...dom skulle öppna 09.30 klockan är 09.45
Ställer mig vid kassan och en sur tjej snäser vi har inte öppet..står folk framför mig och en säger ni brukar öppna 09.30...
Tjejen hon bara muttrar och ignorerar alla.
Känner att nääää skit i latten. Vänder mig om för att gå, då hör jag en tjej som sitter på Cafe Momo säga...att varför har jag gått till EH hela tiden,den här latten var bra mycket bättre!!!
Hmmmm  det lät ju lovande!!! 
Så visst in på Cafe Momo....
Möts av otroligt fräsch salladsdisk...väl fylld monter med smörgåsar,bakverk och dyligt.
Beställer en stor latte att ta med och sen började problemet....dom hade då ca 20 olika smaker att välja på..
Hmmmm ja jag vet ett I-lands problem...
Sen hade dom ingen laktosfri mjölk...men något problem??? Nopp killen i kasan skickade en löpare till hemköp och 5 minuter senare går jag där ifrån med en syndigt god latte!!

Några dagar senare så var dags för ett möte i kyrkan och hålla mig vaken där innebar KAFFE!!!
Så beställer en på EH....och 4 gånger fick hon göra om den innan hon insåg att öhhhh du jag har ingen laktosfri mjölk!!! 
Trodde inte du skulle märka skillnaden..hmmmm gillar den servicen, absolut INTE!!!

Så ännu en gång in på Cafe Momo och samma bra service, lika välfylld monter...lika god latte!!
Så nu är Espresssohouse helt ute ur bilden i Haninge centrum!!

Så om ni har vägarna förbi,så gå in där fika eller prova deras lunch....det är värt det !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela